Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в ХСШ№132

Керівник закладу освіти повинен довести до відома здобувачів освіти, педагогічних,науково-педагогічних, працівників, батьків та інших учасників освітнього процесу щодо їх обов’язку повідомляти керівника закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Відповідно до такої заяви (з дотриманням конфіденційності) керівник закладу видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу освіти створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі практичний психолог), батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші заінтересовані особи.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ХСШ№132 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

Якщо комісія визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.

У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

Крім того, згідно з КупАП булінг (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладання штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, або від 20 до 40 годин громадських робіт. Якщо булінг (цькування) вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф становитиме від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин. Булінг (цькування), вчинений малолітньою або неповнолітньою особою, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Пам’ятка для вчителів

• Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію закладу освіти

• Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. Доведіть до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.

• Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми.

• Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. Негайно

втручайтеся у конфлікт.

• Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту.

• Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. Не шукайте винного.

• Допоможіть однокласникам потурбуватися про того, кого ображають. Будьте неупередженими у своїх оцінках, діях і висловлюваннях.

• Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагайте від них публічних пояснень чи вибачень. Створіть умови, щоб ситуація не повторилася.

• Розкажіть дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії

батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.

• Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси,

об’єднуйте дітей.

• Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.

• Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зрозуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу.

• Проконсультуйтеся з практичним психологом. Не залишайте справу, як є, сподіваючись, що ситуація сама зійде нанівець. Без допомоги фахівця не обійтися

ДОДАТОК № 6

до річного плану роботи практичного психолога ХСШ № 132

щодо реалізації заходів з профілактики булінгу та насильства в родині на 2019/2020 н.р.

№ п.п Заходи Термін проведення Де та з ким проводиться Від. Про викон.
1. Проведення семінару для вчителів: - «Конфлікти в школі» (ж. «Психолог», № 4, 2013р.) - Виступ на батьківських зборах : Ознайомлення з результатами діагностики. «Як створити комфортні умови для виховання і навчання дитині» листопад лютий вчителі батьки учнів 1 та 5 кл.
2. Проведення «Годин психолога» (теми за планом «Години психолога») За планом 1-11 кл.
3. Постійно проводити пропаганду психологічної служби та соціальної допомоги. Забезпечити наочність: · телефонів довіри; · створення психологічних куточків, тощо. Протягом року
4. Вести роботу з попередження проявів булінгу та насильства в сім’ї: · ознайомити батьків з нормативно-правовими актами у сфері захисту прав дітей; · своєчасно інформувати батьків та педагогів про психологічні новоутворення вікового етапу розвитку дитини. Протягом року «Години психолога»

Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти

/Files/images/стат12 - 0011.jpg

/Files/images/ста - 0012.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 0